top of page

Het schone schimmelproject Deel 1: Horse of the World shampoo


Goed. Ik weet het wel.. Het hoort er gewoon bij.. Als je een schimmel (of lichtkleurig paard) hebt, ben je gewoon veel meer tijd kwijt aan het schoonhouden van je paard. Hoewel ik gezegend ben met een schimmel die niet graag in de poep ligt, moet ik wel regelmatig zijn staart blijven wassen om die schoon te houden. In deze serie zal ik verschillende shampoo’s en middeltjes testen om te zien wat er nu echt het beste werkt. Deze week deel 1, waarin ik de Horse of the World shampoo test.

Horse of the World is een merk die ik zelf verder helemaal niet kende, tot ik het tegen kwam op het Uit de Box festival. Ik sprak de verkoopster en die vertelde mij dat het sterker schijnt te zijn dan de Cowboy Magic Shine In Yellow Out. Een shampoo waar ik al jaren bij zweer. Ik was nieuwsgierig en heb een fles gekocht. In een fles zit 1 liter en deze kostte mij 16,50. De Cowboy Magic shampoo die ik normaal gebruik kost mij

15,95. Qua prijs maakt het dus niet veel uit.

Mijn voor foto. De staart is weer lekker geel geworden. Het is denk ik ca. een maand geleden dat ik voor het laatst zijn staart heb gewassen. Het was dus weer hoog tijd en met het lekkere weer van de afgelopen tijd kon ik het niet laten om lekker te gaan wassen.

Op de instructies stond dat je het moest verdunnen in een emmer water. Dit is echter met name voor het lijf. Ik nam dus ongeveer een dopje in mijn hand om het dan onverdund in zijn staart te wassen. Wat mij direct opviel was dat het een paarse shampoo is, in plaats van het blauwe dat ik gewend ben met Cowboy Magic. Het schuimt lekker, maar schuimt gewoon wit op. Ik heb het even laten intrekken en daarna uitgespoeld. Eigenlijk altijd als ik zijn staart was, was ik het in twee rondes. De eerste ronde is voor de viezigheid, de tweede ronde is voor de grondige reiniging. Die kwam nu dus ook weer. Deze tweede ronde heb ik wat langer laten intrekken, zodat het goed de kleur zou kunnen pakken. Nadat ik de tweede ronde had uitgespoeld was ik iets teleurgesteld. Het was zeker schoon, maar of het nou zo veel beter was dan wat ik gewend ben? Maar ik weet ook, een natte staart kan wat verkeerd beeld geven van kleur. Ik ben lekker gaan rijden en na een uurtje was zijn staart droog.

Ik was aangenaam verrast door zijn droge staart. Hij was mooi wit opgedroogd. Ik weet dat ik zijn staart niet veel witter kan krijgen. Toch weet ik niet zeker of hij witter is dan andere shampoos. Over een paar weken(als zijn staart weer vies is) zal ik de tweede shampoo testen. Dit wordt de Cowboy Magic Shine In Yellow Out. Als je nog suggesties hebt: laat het vooral weten!

Je kunt de Horse of the World White Pearl shampoo via deze link kopen: bit.ly/28V2Lgv

Uitgelichte berichten
Recente berichten
bottom of page