top of page

Zadelpasservice van Arthurs western store: review

Sinds november rij ik al zonder zadel, dit omdat western zadels best prijzig zijn en het eigenlijk niet te doen is om zomaar even een zadel te kopen. Niet alleen omdat het een flinke aankoop is maar ook omdat Floor niet echt gebouwd is voor een western zadel. Toch zijn ze er, deze ben ik gaan zoeken bij Arthurs western store. Hier het verslag van de passervice en wat ik er van vond en misschien ook wel leuk om te weten, ben ik uiteindelijk geslaagd voor een zadel!

De passervice kost niks, ik heb aan paar maanden terug gebeld of ze iets zouden hebben wat op een fries past en in mijn budget. Ze gaven al gauw aan dat ze een groot aanbod aan zadels hadden, er zou zeker iets tussen zitten. Na goedkeuring van de eigenaren plande we een dag om daarheen te gaan, het was voor ons ongeveer een uur rijden. De afspraak met de eigenaren stond op maandag 4 juli, ik heb op zaterdag naar de winkel gebeld en gevraagd of het mogelijk was om op maandag te komen. Waarom heb ik twee dagen van te voren gebeld, dit was op advies van meerdere die daar waren geweest. Dus een tip..

TIP! Bel 2 a 3 dagen voor je wilt gaan naar de winkel of het mogelijk is om die dag te komen.

Maandag 4 juli, ik heb Floor op stal gepoetst en ingevlochten. De spullen die mee moesten gepakt en toen was het wachten tot we gingen. Wat moet je zoal meenemen? Een pad die onder het zadel gaat, singel, je hoofdstel en eventueel je laarzen. Ik heb voor Floor ook nog wat eten mee genomen, dit heeft ze uiteindelijk thuis pas opgegeten. Voor degene die benieuwd zijn hoe Floor het deed op de trailer, dit ging erg goed! Erin gaan was wat moeilijk, niet zo zeer omdat ze het eng vond maar ze wilde niet bij de rest weg. Eenmaal erin ging het prima, onderweg een beetje ongeduldig het is namelijk lang geleden dat ze zo lang op de trailer stond. Maar ik kan wel zeggen, ze deed het super!

Eenmaal daar zijn we het terrein op gelopen en werden we naar de poetsplaats gewezen die aangelegd is voor mensen die komen om zadels te passen, Floor was het wachten ondertussen best wel een beetje zat. Het was even wachten maar toen kwam Arthur, hij bekeek haar en haar rug. Hij vroeg hoeveel ik in het zadel wilde stoppen en ging toen in de winkel opzoek naar zadels, al snel kwam hij met een zadel terug.

Hij legde deze op haar rug en keek daarna hoe hij lag, maar hij zag het al meteen deze lag perfect! Niet te krap op haar schouders, ruimte bij de schoft, niet te lang zodat ze bochten niet zou kunnen maken. Deze was zeer zeker een kanshebber, hij had nog een ander zadel deze lag ook goed. Toen was het voor mij beslissen, maar deze was al gauw gemaakt. Het zadel wat er als eerste op lag was meer mijn prijsklasse dan de andere, deze heb ik ook niet meer geprobeerd met rijden omdat ik wist dat ik dat ik daar het geld niet voor had. We hebben der opgetuigd en zijn naar de buitenbak gegaan waar ik zou gaan rijden, man wat was het wennen maar wat zat hij fijn! Wat gestapt en gedraafd, hij klapperde niet aan de achterkant en Floor liep er ook erg fijn mee. Zelfs al was ze erg druk en gespannen door al het nieuwe wat ze zag, het zadel zat haar niet in de weg.

En dan de grote vraag, ben ik naar huis gegaan met het zadel..?

Yes we did! Ik ben er onwijs blij mee, na aankomst thuis Floor na verzorgd en daarna het zadel ingevet. Het zal vast schoon zijn geweest maar voor het idee dat ik eindelijk weer een zadel heb moest ik het gewoon schoonmaken haha. Niet dat ik het heel vervelend vond om zonder te rijden, maar op bepaald momenten is een zadel toch handig.

Ik ben goed geholpen, niet alleen met het zadel maar ook met tips voor het rijden. Ik hoop dit zadel langer te kunnen gebruiken dan de vorige en er veel plezier van te hebben. Misschien wel leuk om erbij te vertellen, mocht ik na twee weken toch nog mijn bedenkingen hebben mag ik hem altijd terug brengen en kijken voor wat anders. Ik kan hun service bij deze dus zeker aanraden!

Tot de volgende post!

Uitgelichte berichten
Recente berichten
bottom of page